Probleem oplossingen

Soms kunnen problemen makkelijk verholpen worden met een beetje hulp van onze kant. Dit zijn vaak kleine zaken die vaak voorkomen en die met een snelle handeling makkelijk door de bestuurder zelf kunnen opgelost worden. In dat geval ben je snel terug opweg en hoef je niet altijd langs te komen voor een herstelling.

 

 

 

Bosch eBike Systeem 

1) Ondersteuning werkt niet, display vertoont geen grote '0,0km' als ik opstart

Dit is een probleempje dat we wekelijks meerdere malen te horen krijgen van klanten. Maar meestal vrij eenvoudig op te lossen valt. 

Het niet tonen van de 0,0km wordt door Bosch niet als een echt probleem/mankement omschreven. Als we de fiets bij ons in de werkplaats krijgen zal ons software diagnose systeem dit niet als fout aangeven.

Het probleem zit in het feit dat bij opstart het systeem alle componenten in het geheel (display, sensoren, batterij, motor, bediening, voorlicht, …) afgaat om te checken of alles aanwezig is om vervolgens op te starten. Soms loopt dit niet 100% goed en krijg je wat je nu ervaart. Twee voorname mogelijke oorzaken/oplossingen:

  • Contacten display en display houder moeten proper gemaakt worden en met zeer licht schuur sponsje worden opgeschuurd en vervolgens met contactspray worden proper gemaakt. Wees ook zeker dat het display goed gemonteerd staat. Goed doorduwen tot je de 'klik' hoort. Doet u dit niet graag zelf dan mag u hier uiteraard voor langskomen.

  

  • Zorg er zeker voor dat de batterij goed is ingeklikt wanneer het een pakdrager accu is. Goed doorduwen tot je de 'klik' hoort.

  • Bij opstart en niet tonen en de ‘0’ op het display dient de fiets ‘omgekeerd’ te worden opgestart. Dat wil zeggen vanaf de batterij. Hoe ga je te werk?

    Fiets weer uitzetten aan het display. Accu in de fiets laten (accu dus niet uit de fiets halen). Vervolgens via het knopje op de accu de fiets aanzetten (zie foto's hieronder: knopje die je ook gebruikt voor het nakijken hoeveel lading de accu heeft adhv de gele LED lampjes).

    

 

Als het probleem met bovenstaande tips niet is opgelost adviseren wij om ons te contacteren via 03/888.10.35
We helpen u dan uiteraard verder in de zoektocht naar een gepaste oplossing.

bosch display geen 0 ondersteuning